Suntem peste 15.000 de locuitori în Corbeanca, preponderent familii cu copii. Cei mai mulți dintre acești copii frecventează alte școli decât cele publice din localitate, fac naveta în București sau în alte localități apropiate și, astfel, pierd aproximativ 2 ore în fiecare zi în masina, pentru că școlile din Corbeanca, așa cum reiese din rezultatele obținute la examenul de Evaluare Națională, dar și din sondajul PLUS, nu reprezintă deocamdată o alternativă valoroasă.
În Corbeanca avem o grădinița în satul Petrești care este închisă de mai mulți ani, o școală în satul Corbeanca unde 632 de copii învață în 3 schimburi, o altă școală în Tamași care a fost închisă la început de an școlar pentru lucrări de renovare.
Școala din Corbeanca trebuie să fie una performantă care să poată asigura învățământ de calitate pentru toți elevii, născuți aici sau mutați din alte localități. Estimăm că există cel puțin 1.500 de elevi care ar dori să învețe în Corbeanca. Cum ajutăm acești copii?
Ne dorim ca școlile și grădinițele din localitate să își îmbunătățească oferta educațională, calitatea învățării și predării și rezultatele școlare pentru a deveni atractive pentru orice familie care locuiește în Corbeanca.
O școală atractivă este un loc în care copiii noștri se simt în siguranță, un mediu propice dezvoltării capacităților creative și interesului pentru cunoaștere, explorare și învățare. Pe lângă dezvoltarea competențelor sociale, interpersonale și civice, componenta digitală a actului educațional va avea un rol important în schimbările pe care ni le propunem în următorii 4 ani. În completarea programelor școlare, încurajăm desfășurarea unor cluburi și activități extracurriculare cu domenii de joc, sport și activități care antrenează gândirea creativă și care vor fi alese în funcție de interesele și nevoile personale: cluburi de teatru, robotică, programare, ateliere de meșteșuguri și artizanat, limbi străine, sport, dans, cluburi de lectură, etc. Vom colabora cu managementul școlii pentru a identifica acele cazuri sociale care necesită intervenții imediate pentru a preveni părăsirea timpurie a studiilor din cauza sărăciei.
Un mediu creativ și educativ nu poate să nu ia în considerare utilizarea noilor tehnologii în educație, ca metodă de inovare în procesul de învățare. Deși conținuturile educaționale, cadrele didactice și managementul general al actului pedagogic țin de Ministerul Educației și Cercetării, Primăria Corbeanca este cea care poate asigura pentru toate școlile din localitate investiții în dotarea școlilor, fie că vorbim despre calculatoare, biblioteci, sau cursuri de perfecționare puse la dispoziția cadrelor didactice.
Educația trebuie să fie:
- INCLUZIVĂ – pentru a ne asigura că toți copiii, indiferent de mediul de proveniență, au acces la oportunități educaționale de calitate;
- INTERACTIVĂ – pentru a motiva și interesa elevul în procesul de învățare;
- DINAMICĂ – pentru păstrarea interesului și motivației pe toată durata școlarizării;
- COERENTĂ – să asigure o abordare integrată, cu infrastructură bazată pe tehnologiile moderne la toate nivelurile de învățământ și să aibă o abordare cu accent pe creativitate și inovare.
Este necesară creșterea alocărilor bugetare locale destinate educației, astfel încât să poată fi atinse obiectivele propuse.